International

Cases in Turnaround Marketing(E)

level of course unit

First circle

Learning outcomes of course unit

Students …
- Realize that there are saturated markets where
formerly successful companies are facing downturn
- Learn about the importance of marketing measures
in company crisis situation
- Learn how to apply the marketing mix instruments
in turnaround situations

prerequisites and co-requisites

Not applicable.

course contents

- Introduction to the theoretical concept of company
crisis and turnaround situation.
- Analyzing the strategical and tactical options to
manage the turnaround.
- Working on different case studies concerning
turnaround marketing.

recommended or required reading

Cases and handouts from journals, books and magazines.

assessment methods and criteria

Participation in group work, quality of group presentation
(content, style), participation in task discussion.

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Lecture, group work, presentation, task discussion

semester/trimester when the course unit is delivered

2

name of lecturer(s)

Prof. (FH) Dr. Uwe Heil

year of study

First Cycle

recommended optional program components

non

course unit code

IP_BUS111

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

Not applicable.

News of the FH Kufstein

Praxisprojekt Kufstein24: Rund um die Uhr Bewegung

Am 19. und 20. April hieß es wieder nonstop Sport in Kufstein. Unter dem Motto Sport kennt keine Grenzen nahmen knapp 300 begeisterte Teilnehmer:innen aller Altersgruppen an dem vielseitigen und abwechslungsreichen 24-Stunden-Programm teil und nutzten die zahlreichen Sport-Angebote.

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Effizienzpotentiale: KI-gestützte Prozesse in ERP-Systemen

Beim 22. PQM-Dialog an der FH Kufstein Tirol Mitte April drehte sich alles um den Einsatz von künstlicher Intelligenz in ERP-Systemen. Expert:innen diskutierten über Chancen, Herausforderungen und die Zukunft von KI vor 140 Teilnehmenden und gaben einen optimistischen Ausblick.

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Science-Fiction-Autor Jo Schuttwolf über Digitales Marketing in der Literatur

Von Bookfluencern, Crossover Ideen und künstlicher Intelligenz in der modernen Literaturlandschaft erzählte Jo Schuttwolf in einem Interview mit Bert Neumeister, Lehrender im Masterstudiengang Digital Marketing an der FH Kufstein Tirol und gab weitere interessante Einblicke.

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