International

Consumer Behavior(E)

level of course unit

First Cycle

Learning outcomes of course unit

After completing the course, students will be able to
- Describe and analyse consumer behaviour in high involvement and low involvement situations
- Understand the role of motivation in consumer decision making processes
- Understand the impact of culture on consumer perception and behaviour
- Distinguish different types of group influences and opinion leadership
- Understand the impact and the change in social class and the measurement of social class
- Be able to analyse current advertising examples with regard to their intent to respond to different attitudes and to change consumer attitudes

prerequisites and co-requisites

Accredited students of University of Applied Sciences of Kufstein and International Program

course contents

Perception
Motivation, values and involvement
Attitudes and attitude change
Decision making
Group influences
Social class
Cultures and subcultures

recommended or required reading

Solomon, Bamossy, Askegaard & Hogg: Consumer Behaviour: A European Perspective, FT Prentice Hall

assessment methods and criteria

Individual assignment

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Mixture of lectures, student-led teaching, group projects and case studies

semester/trimester when the course unit is delivered

2

name of lecturer(s)

Dr. Katrin Horn

year of study

First cycle

recommended optional program components

non

course unit code

IP_BUS106

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

Not applicable.

News of the FH Kufstein

HomeComing 2024 – Feierliches Wiedersehen an der FH Kufstein Tirol

Das HomeComing an der FH Kufstein Tirol ist nicht nur ein Event für ehemalige Studierende. Es ist ein Wiedersehen von vertrauten Gesichtern, das Knüpfen neuer Kontakte und das Feiern von gemeinsamen Erinnerungen. Mit diesem Fest wird unter den Alumni ein Gefühl der Verbundenheit zelebriert.

Learn more
Interne Befragung bestätigt Attraktivität der FH Kufstein Tirol für Studierende

Die FH Kufstein Tirol hat eine anonyme Befragung unter den Anfangs- und Abschlussjahrgängen der Bachelor- und Masterstudierenden durchgeführt und erhielt wertvolle Einblicke in die Entscheidungsgründe für die Wahl der Kufsteiner Fachhochschule.

Learn more
Praxisprojekt: Kufstein Activity bei der Langen Nacht der Forschung

Fünf Studierende des Masterstudiengangs Sports, Culture & Event Management haben im Rahmen ihres Praxisprojekts an der Langen Nacht der Forschung die Mitmach-Aktion Kufstein Activity für Kinder im Alter von sieben bis zehn Jahren erfolgreich organisiert. Auch Eltern hatten Spaß dabei.

Learn more