International

Brand Management, Commercials & Valuation (E)

level of course unit

First Cycle

Learning outcomes of course unit

Students:
- know what a brand is and know the relevant mechanisms of a strong brand
- can analyze and interpret commercials with regard to brand positioning
- can establish a brand strength scoring
- know the relevant parameters for a brand valuation
- know what a discounted cash flow model is and can carry out initial calculations with Excel
- know the financial side of Brand Valuation
- are able to carry out initial financial brand valuations (relief-from-royalty-method).
- know what weighted average costs of capital (WACC) and the capital assets pricing model (CAPM) are

prerequisites and co-requisites

none

course contents

- Brand strategies & brand strength
- Brand stretching
- Commercial analysis
- Brand Equity & Brand Valuation
- Discounted cash flow model (Excel calculations)
- Brand Finance & financial value of a brand
- Merging of brand strength & financial parameters (WACC, CAPM, DCF)

recommended or required reading

Salinas, G. (2009): The International Brand Valuation Manual; Wiley; 9780470740316
Aaker, D. (2010): Building Strong Brands; 978-1849830409

assessment methods and criteria

Presentation & Valuation of a brand

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Blended learning

semester/trimester when the course unit is delivered

1

name of lecturer(s)

Giuseppe Sorrentino, MA

course unit code

IP_BUS132

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

none

News of the FH Kufstein

Workshop Unternehmen im Wandel: Zukunftsfit mit smarten und grünen Lösungen

Am 23. Mai 2024 fand im Raiffeisen Haus Oberndorf ein Workshop statt. Unternehmen aus Kitzbühel und Kufstein lernten über Digitalisierung und Nachhaltigkeit, mit dem Fokus auf smarte und grüne Lösungen. Die Veranstaltung bot eine Plattform für den Austausch innovativer Ideen.

Learn more
How to Make Money Online

Nadine Fraiss, Gründerin und CEO von Lilox, gab Ende Mai den Studierenden des Studiengangs International Business Studies der FH Kufstein Tirol wertvolle Einblicke in die Lead Generation im digitalen Marketing. Zu dem mehrstufigen Akquiseprozess gehören Vertrauen aufbauen, die Zielgruppe festlegen und Alleinstellungsmerkmale definieren.

Learn more
FH Kufstein Tirol unterstützt Entrepreneurship Education

Die FH Kufstein Tirol bietet Entrepreneur:innen neben dem Studiengang Unternehmensführung zahlreiche Fortbildungen an, ihr unternehmerisches Denken und Handeln weiterzuentwickeln und personalbezogene Entscheidungen zielgerichtet zu fällen.

Learn more