International

The "Me Brand” - Influencing factor for your career (E)

level of course unit

First Cycle

Learning outcomes of course unit

Better understanding of the relationship between brand and marketing. Better understanding of your own impact on others. Better understanding of your own personality. Development of a brand book for your own “Me Brand”. The output should be a basis for further job and personality development.

prerequisites and co-requisites

No prerequisites necessary

course contents

Among other things, we will use the 12 Brand Archetypes, which are based on the research findings of C.G. Jung, to work out how the universal archetypes, which are associated with certain emotions, characteristics and goals, function in business, with managers and with customers or employees. Intangible elements such as experiences, evaluation, etc. that people associate with the "Me Brand I" are also addressed.

recommended or required reading

Sinek, Simon: Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action, 2009.
Jung, Lorenz (Ed.), C.G. Jung: Archetypes: Archetypes and Active Forces of the Collective Unconscious, 2022.

assessment methods and criteria

Collaboration, presentations, group work, final paper. Level of activity, precision, clarity of thought, convincing presentation.

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Lecture, Conversation, Collective discussions, Role play, Demonstration, Exercises

semester/trimester when the course unit is delivered

1

name of lecturer(s)

Dr. Bernd Wollmann

course unit code

IP_BUS131

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

none

News of the FH Kufstein

HomeComing 2024 – Feierliches Wiedersehen an der FH Kufstein Tirol

Das HomeComing an der FH Kufstein Tirol ist nicht nur ein Event für ehemalige Studierende. Es ist ein Wiedersehen von vertrauten Gesichtern, das Knüpfen neuer Kontakte und das Feiern von gemeinsamen Erinnerungen. Mit diesem Fest wird unter den Alumni ein Gefühl der Verbundenheit zelebriert.

Learn more
Interne Befragung bestätigt Attraktivität der FH Kufstein Tirol für Studierende

Die FH Kufstein Tirol hat eine anonyme Befragung unter den Anfangs- und Abschlussjahrgängen der Bachelor- und Masterstudierenden durchgeführt und erhielt wertvolle Einblicke in die Entscheidungsgründe für die Wahl der Kufsteiner Fachhochschule.

Learn more
Praxisprojekt: Kufstein Activity bei der Langen Nacht der Forschung

Fünf Studierende des Masterstudiengangs Sports, Culture & Event Management haben im Rahmen ihres Praxisprojekts an der Langen Nacht der Forschung die Mitmach-Aktion Kufstein Activity für Kinder im Alter von sieben bis zehn Jahren erfolgreich organisiert. Auch Eltern hatten Spaß dabei.

Learn more