International

Trends in Consumer Behavior (E)

level of course unit

first cycle

Learning outcomes of course unit

At the end of this course, students will be able to understand and spot trends in consumer behavior. They will know how to analyze consumer behavior in different socio-economic contexts. Beyond, they will be able to discuss the implications on marketing and to apply trends to the marketing of an actual product or service.

prerequisites and co-requisites

none

course contents

The course provides an in-depth knowledge and understanding of the most recent contemporary theoretical, practical, and societal trends within consumer behavior as well as their implications on marketing strategies. It introduces current trends that will be analyzed by groups, presented and discussed in class. Moreover, it focuses on the application of trends to marketing strategies.

recommended or required reading

Bamossy, Gary J., and Michael R. Solomon. Consumer behaviour: A European perspective. Pearson Education, 2016.
Sethna, Zubin, and Jim Blythe. Consumer behaviour. Sage, 2016.
Various Journal articles

assessment methods and criteria

Group work (presentation, paper)
Active course participation (case studies & discussions)

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Mixture of lectures, student-led teaching, group projects and case studies

semester/trimester when the course unit is delivered

1

name of lecturer(s)

Prof. (FH) Dr. Kristina Kampfer

course unit code

IP_BUS125

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

none

News of the FH Kufstein

HomeComing 2024 – Feierliches Wiedersehen an der FH Kufstein Tirol

Das HomeComing an der FH Kufstein Tirol ist nicht nur ein Event für ehemalige Studierende. Es ist ein Wiedersehen von vertrauten Gesichtern, das Knüpfen neuer Kontakte und das Feiern von gemeinsamen Erinnerungen. Mit diesem Fest wird unter den Alumni ein Gefühl der Verbundenheit zelebriert.

Learn more
Interne Befragung bestätigt Attraktivität der FH Kufstein Tirol für Studierende

Die FH Kufstein Tirol hat eine anonyme Befragung unter den Anfangs- und Abschlussjahrgängen der Bachelor- und Masterstudierenden durchgeführt und erhielt wertvolle Einblicke in die Entscheidungsgründe für die Wahl der Kufsteiner Fachhochschule.

Learn more
Praxisprojekt: Kufstein Activity bei der Langen Nacht der Forschung

Fünf Studierende des Masterstudiengangs Sports, Culture & Event Management haben im Rahmen ihres Praxisprojekts an der Langen Nacht der Forschung die Mitmach-Aktion Kufstein Activity für Kinder im Alter von sieben bis zehn Jahren erfolgreich organisiert. Auch Eltern hatten Spaß dabei.

Learn more