International

Brand Management, Commercials & Valuation (E)

Niveau der Lehrveranstaltung/des Moduls laut Lehrplan

First Cycle

Lernergebnisse der Lehrveranstaltung/des Moduls

Students
• know what a brand is and know the relevant mechanisms of a strong brand
• can analyze and interpret commercials with regard to brand positioning
• can establish a brand strength scoring
• know the relevant parameters for a brand valuation
• know what a discounted cash flow model is and can carry out initial calculations with Excel
• know the financial side of Brand Valuation
• are able to carry out initial financial brand valuations (relief-from-royalty-method).
• know what weighted average costs of capital (WACC) and the capital assets pricing model (CAPM) are

Voraussetzungen laut Lehrplan

none

Lehrinhalte

• Brand strategies & brand strength
• Brand stretching
• Commercial analysis
• Brand Equity & Brand Valuation
• Discounted cash flow model (Excel calculations)
• Brand Finance & financial value of a brand
• Merging of brand strength & financial parameters (WACC, CAPM, DCF)

empfohlene Fachliteratur

Salinas, G. (2009): The International Brand Valuation Manual; Wiley; 9780470740316
Aaker, D. (2010): Building Strong Brands; 978-1849830409

Bewertungsmethoden und -kriterien

Presentation & Valuation of a brand

Unterrichtssprache

Englisch

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

3

eLearning Anteil in Prozent

0

Semesterwochenstunden (SWS)

2

geplante Lehr- und Lernmethoden

Blended learning

Semester/Trimester, in dem die Lehrveranstaltung/das Modul angeboten wird

2

Name des/der Vortragenden

Giuseppe Sorrentino, MA

Studienjahr

1

empfohlene optionale Programmeinheiten

keine

Kennzahl der Lehrveranstaltungen/des Moduls

IP_BUS132

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Integrierte Lehrveranstaltung

Art der Lehrveranstaltung

Pflichtfach

Praktikum/Praktika

none

News der FH Kufstein

Science-Fiction-Autor Jo Schuttwolf über Digitales Marketing in der Literatur

Von Bookfluencern, Crossover Ideen und künstlicher Intelligenz in der modernen Literaturlandschaft erzählte Jo Schuttwolf in einem Interview mit Bert Neumeister, Lehrender im Masterstudiengang Digital Marketing an der FH Kufstein Tirol und gab weitere interessante Einblicke.

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Connecting Students and Alumni: MyWay Inspires with New Interview Series

The innovative online business project MyWay is excited to share the success of its livestream interview series, connecting students of the University of Applied Science Kufstein Tyrol with illustrious alumni. This initiative, focusing on the Sport, Culture, and Event Management (SCEM) Master’s Degree program, has significantly bridged the gap between current students and successful professionals in the industry.

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Gesundheit im Fokus: Ein Tag voller Inspirationen an der FH Kufstein Tirol

Der erste erfolgreiche Gesundheitstag am 18. April an der FH Kufstein Tirol verlief mit Energie und Enthusiasmus. Dabei erlebten Mitarbeitende, Studierende und die Öffentlichkeit ein kostenloses und vielseitiges Programm, das Gesundheit und Wohlbefinden in den Mittelpunkt stellte.

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